zondag 17 april 2011

Voorbereidingen van start

30 april gaat het avontuur beginnen: samen met Daphne de Jong van Ride-On Motortours en nog 9 andere motorgekken vertrek ik op Koninginnedag naar Rusland. We hebben zo'n 7.500 kilometers voor de boeg en brengen o.a. een bezoek aan Minsk (Wit Rusland), Smolensk (Rusland), Moskou, Suzdal, Vladimir, Kostroma, St. Petersburg, Tallin (Estland) en Riga (Letland).

Voor geinteresseerden en meelevers ga ik een poging wagen een weblog bij te houden. Voor mij is het nog een vraag of ik regelmatig tijd en zin heb om te schrijven en of er internetverbinding binnen handbereik is. Het is een reis, maar tenslotte ook vakantie.

Op 3 april hebben we de eerste kennismaking met de groep gehad. Tevens het moment om te starten met de visum-aanvraag en voor het uitwisselen van tips en adviezen. Nu zijn we druk met nieuwe banden, bandenreparatiesets, reserveonderdelen, kaarten, boeken, navigatie, verzekeringspapieren, internationaal rijbewijs. Best spannend allemaal zo in mijn up drie weken op de motor het onbekende in. Met raad en daad van mijn motorvrienden en de medereizigers gaat het vast goed komen.

Morgen wordt ik geinterviewd door de IJmuider Courant, die vinden het ook wel een bijzonder verhaal. En dan op naar het einde van de maand en de start.

5 opmerkingen:

  1. Agnes,

    Een blog, goed idee!!

    Ik ga je volgen!
    Succes met alle voorbereidingen.
    Gode start en goede reis enz,

    Theo van Dusseldorp

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee Agnes, Nu dat moet gaan lukken. Ik neem mijn laptopje ook mee en we zullen regelmatig een wifi-netwerk binnen bereik hebben. Zal zo ook een link op onze website zetten en als je wilt, wil ik ook wel meeschrijven, foto's klaarmaken etc. Mijn motor staat al klaar.

    Dafne de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow, goed he, ik ga je zeker volgen.plezier met de voorbereidingen en een hele mooie en veilige reis.

    lieve groet,
    marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. хорошее перемещение & veel plezier !

    We gaan je volgen, groeten uit Wormerveer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook wij gaan je nu blijven volgen!

    Christine en Andre

    BeantwoordenVerwijderen