vrijdag 22 april 2011

Nee, de motor gaat niet in het vliegtuig!

Om een beeld te geven van wat we gaan doen, heb ik de route van de website van Ride-on-Motortours geknipt en geplakt. Zo kun je goed zien waar die 7.500 kilometers blijven. Dus nee, de motor gaat niet in het vliegtuig en ook niet in de trein.


Vandaag wel een spannende dag beleeft met de voorbereidingen. Eerst met de fotograaf van de krant die de motor het liefst ergens op een grastalud wilde hebben staan. Met hulp van motormaatje Jeroen is dit allemaal goed gekomen en wordt uiteindelijk een foto die genomen is op het fietspad (jawel) geplaatst.

Daarna naar de dealer. Geen medewerking aan het "lenen" van reserveonderdelen. En om nu meer dan € 300,- uit te geven aan handeltjes die ik hopelijk niet nodig heb, dat gaat me wat te ver. Hopelijk komen we met duck tape, tie wraps en aluminium strips ook een heel eind.

En sta ik daar met een vriend en zijn zoon (15 jaar!) nog even rond mijn motor te dralen, zegt die jongen: "wat ziet dat er raar uit", wijzend op een bout bij het voorwiel (waar vorige week bij Jos Smit te Haarlem, nooit naar toe gaan dus!, een nieuwe band op is gegaan). Zit het hele voorwiel los . . . . Zo dat levert even een hoop bibbers op en gelukkig leest mijn moeder dit weblog toch niet. Nou die zoon is wat mij betreft meteen geslaagd voor de HTS autotechniek. Gelukkig stonden we bij de dealer en hebben ze beide wielen, remklauwen, e.d. netjes nagelopen. Terug naar huis zat ik nog niet echt lekker.

Verder maandag nacht tot 2 uur 's nachts, deels telefonisch samen met reisgenoot Jaap, bezig geweest met routes en kaarten downloaden op de Garmin (navigator) en morgen kijken of dit reisgenoot Hans ook gelukt is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten